Home » Lajme, Opinione » Filozofia e politikës në shoqërin Kosovare

Filozofia e politikës në shoqërin Kosovare

Ali Hertica

Mangësitë demokratike të politikës bashkëkohore të themelit filozofik për një alternative të mundshme.

Kur politika e vjetër përbëhet nga një koleksion elitash që monopolizojnë pushtetin për përfitimin e tyre, ku interesat e pjesës tjetër të popullsisë ndonjëherë korrespondojnë me këto interesa elitare dhe ndonjëherë jo, politika e re ofron një mundësi për të demokratizuar realisht politikën dhe të kenë qytetarët si autoritet sesa fuqinë e elitës.

Shtë gjithashtu e mundur dhe e domosdoshme që grupet e përjashtuara dhe të margjinalizuara të kthehen në shoqëri dhe pastaj të kërkojnë zgjidhje së bashku. Nevoja e madhe për këtë rrjedh nga fakti se të jashtmit sipas përkufizimit janë më të përfshirë në shoqëri sepse të gjitha aspektet vetjake për ta kanë humbur. Kjo përfshirje shpesh nuk duket se ekziston, por në të vërtetë është e pranishme, por është e ndryshme. Ata janë përjashtuar qëllimisht nga politika e vjetër sepse interesat e tyre shpesh janë kontradiktorë, por jo më pak të ligjshëm.

Në një proces emancipimi është shumë e rëndësishme që padrejtësia të bëhet e dukshme dhe e përcaktuar, sepse përndryshe është pothuajse e pamundur të bindësh të tjerët dhe veten për korrektësinë e emancipimit.

Filozofia e politikës së re tregon se si funksionon politika e vjetër dhe si mund të funksionojë politika e re duke shikuar disponimin natyror të njeriut. Gjendja natyrore e njeriut nuk është individi atomik por Vetë, i cili përveç individit fizik përfshin edhe mjedisin shoqëror me të cilin identifikohet, dhe funksionimi i vetëdijes dhe nënndërgjegjeshëm luajnë një rol të madh në këtë.

Demokracia liberale perëndimore e sheh njeriun si një individ atomik. Filozofia nga ana tjetër, përqendrohet tek personi, me anë të të cilit ky person përbëhet jo vetëm nga individi fizik, por edhe nga mjedisi shoqëror. Filozofia Lindore gjithashtu fillon nga njeriu dhe ambienti i tij shoqëror, por atje njeriu është pjesë e mjedisit shoqëror, ndërsa te ambienti shoqëror është pjesë e njeriut. Ky ndryshim thelbësor krijon një pamje krejtësisht të ndryshme të njeriut dhe për këtë arsye edhe një strukturë të ndryshme të shoqërisë,ku është krahasuar me parimet demokratike perëndimore dhe do të bëhet e qartë ku përshtatet më mirë si një themel për shoqëritë moderne sesa format e tjera organizative politike.

Sipas idesë perëndimore, një person është i kompletuar si një individ. Në parim, të tjerët atëherë janë të tepërt dhe shihen si kufizues për individin. Me thelbësorë për të qenë një person me të vërtetë i plotë. Prandaj të tjerët nuk janë një kufizim, por një zgjerim i mundësive,ku bazohet në personin, me të cilin personi duhet të shihet si individi fizik duke përfshirë gjithçka me të cilën ai / ajo identifikon. Gjendja natyrore e njerëzve është se ata synojnë të njohin të tjerët në mënyrë që të bëhen një person i plotë. Njohja nga të tjerët është pra një domosdoshmëri themelore e jetës.Për shembull, është treguar se njerëzit nuk mendojnë në mënyrë racionale nga vetë interesi personal individual, por që gjithmonë marrin parasysh mjedisin shoqëror; racionaliteti, pra, nuk vjen nga individi por nga personi.

Leave a Reply

You must be Logged in to post comment.

© 2020 KosovaLindore · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress
ShqipEnglishDeutsch