Home » Lajme, Opinione » Për të funksionuar në kohë demokracia liberale është individualiste sa duket

Për të funksionuar në kohë demokracia liberale është individualiste sa duket

Ali Hertica

Filozofia thotë se njerëzit janë të orientuar natyrshëm ndaj të tjerëve dhe mund të bëhen njerëz me të drejta të plota, nëse njihen nga të tjerët,ofron zgjidhjen më të mirë të mundshme për teorinë e kontratave shoqërore. Në filozofitë perëndimore dhe lindore, të gjitha lidhjet imponohen nga jashtë, duke krijuar një problem me vezë me teori të kontratave shoqërore. Pastaj thuhet se individët lidhin kontratë me njëri-tjetrin për të jetuar së bashku. Fatkeqësisht, një kontratë mund të fitojë vlerë vetëm nëse ekziston tashmë një moral, por në filozofinë perëndimore dhe lindore nuk është natyrisht e pranishme dhe një kontratë nuk mund të lidhet kurrë,ky problem nuk është i pranishëm sepse ekziston një tendencë e lindur për (h) njohjen e të tjerëve. Për më tepër, kontrata shoqërore në mendimin perëndimor nënkupton se liria individuale sakrifikohet për të bërë të mundur jetën. Me nga ana tjetër, nuk ka sakrificë lirie, por liria rritet me rritjen e madhësisë së grupit. Mbi të gjitha, njeriu është vetëm një person i plotë, kur njihet nga të tjerët.

Edhe në Perëndim, njerëzit janë të përqendruar natyrshëm në njohjen nga dhe nga të tjerët. Teoria mbizotëruese sociale në Perëndim, megjithatë, mohon këto prona dhe thotë se njerëzit janë individë atomikë. Prandaj shoqëria është e organizuar në atë mënyrë që njohja e njëri-tjetrit në domenin publik të shmanget sa më shumë që të jetë e mundur. Njohja kërkohet pra në sferën private, por kjo krijon grupe të ndara (etnike ose shoqërore) që përjashtojnë të tjerët dhe kështu krijojnë një mjedis publik të rrezikshëm për të gjithë ata që nuk i përkasin grupit ose fisit të tyre. Demokracia perëndimore është pra më shumë një teori për shekujt më të vegjël XIX dhe XX sesa shekulli 21 modern. Për të funksionuar në kohët moderne, demokracia liberale ka marrë përsipër shumë nga tiparet është më pak individualist nga shumë aspekte se sa duket. Teoria e mirë shoqërore duhet të krijojë një mjedis që të marrë parasysh cilësitë dhe kufizimet e njerëzve, ndërsa në të njëjtën kohë të aftësojë njerëzit të kapërcejnë këto kufizime, ashtu si një aeroplan i lejon njerëzit të fluturojnë pa adaptimet e pamundura të vetë njeriut.

Natyra nuk ka moral, ndërsa shoqëria njerëzore gjithmonë ka nevojë për moral që të funksionojë .Sidoqoftë, në demokracinë liberale, njeriu vlerësohet si jo-moral dhe shoqëria duhet ta imponojë këtë moral individëve, gjë që në parim është e pamundur. Ky imponim i detyruar i moralit krijon ligje të panatyrshme që dëmtojnë njerëzit.Pra, ata janë me të vërtetë racistë dhe argumentet e tyre mund të etiketohen .Si përfundim, mund të themi se është një filozofi për epokën moderne, ndërsa demokracia liberale perëndimore është më tepër një teori e shekullit XIX dhe XX. Kjo siguron që deficitet sociale të lindura në demokracinë liberale nuk ekzistojnë në një shoqëri të bazuar në për më tepër, nuk ka asnjë dyshim edhe të Aparteidit ku liria është e arritshme vetëm për një grup të suksesshëm (etnik ose shoqëror), siç ndodh gjithmonë në një demokraci. Në demokracinë perëndimore, liria arrihet gjithmonë në kurriz të lirisë së të tjerëve,ajo marrëdhënie nuk ekziston dhe njerëzit mund të jenë të lirë pa i kufizuar të tjerët,është më paqësor dhe më i sigurt se çdo formë tjetër e organizimit politik. Një shoqëri moderne nuk është kurrë e lirë për njerëzit pa krenari. Të gjitha mundësitë dhe liritë janë iluzione për ata që nuk kanë besim dhe njohje.

Leave a Reply

You must be Logged in to post comment.

© 2020 KosovaLindore · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress
ShqipEnglishDeutsch